Saturday, 11 June 2011

cerita seram hantu jerangkung

 pada  suatu hari sepasangsuami isteri bersama anaknya ingin bercuti di cherating. apabila mereka sudah siap sedia untuk pergi ke cherating ,mereka pun bertolak . mereka bertolak tepat 8.30 mlm.apabila mereka melalui terowong lebuhraya karak anak mereka yang baru umur 17 bulan itu mula menangis .ia menangis sekuat hati .apabila mereka melepasi pekan karak tiba-tiba kereta mereka rosak. si suami pun alihkan kereta tersebut ketepi jalan. si suami  cuba membaikinya tapi tidak berjaya . si suami berkata kepada si isteri yang dia ingin ke pekan karak .tetapi si iateri melarang dia berbuat demikian .si suami berkata kalau kamu takut pasang lah kaset  al qur'an. si suami pun mula berjalan. setelah berjalan si suami berasa sangat letih dia pun duduk di bawah sebatang pokok yang besar dan agak seram.semasa si suami sedang berehat ada sebuahkereta yang dipandu oleh 4 oang pelajar kolej  memandu dengan laju .di dalam fikiran si suami berkata"haaa ni mesti nampak hantu ni".si suami pun teruskan perjalanan  apabila dia menghampiri pekan karak dia nampak sebuah lori yang memandu dengan laju orang yang memandu lori itu menjerit kepada si suami " dei tengok belakang dei".si suami pun dengan berasa tidak senang hati dia toleh kebelakang  dan telah nampak sesuatu yang agak mengerikan dia telah nampak mahluk halus yang bernam jerangkung .si suami cuba  melarikan diri tapi dia tidak berjaya.jerangkung itu telah menangkap si suami.si isteri tidak mengetahui yang suami nya telah di tangkap oleh jerangkung. si isteri berasa sangat risau dan takut .dia pun memainkan kaset al qur'an itu.setelah saja si isteri memainkan kaset tersebut tiba-tiba  kasetnya terpadam.bayi yang asyik menangis itu pun tiba-tiba tersenyap .si isteri berasa sangat pelik 2 minit selepas bayi itu dan kaset itu berhemti berbunyi jam menunjukkan pukul 3:00pgi.pada pukul 3:03 pgi si isteri terkejut apabila terdengar bunyi hentakkan di bumbung kereta . pada pukul 3:04 polis ronda yang memandu kereta  tersempak bersama kerata itu .seorang polis keluar dari pintu kiri ddan meng acukan pistol ke pada kereta itu dan seorang lagi polis keluar dari pintu kanan . polis yang keluar dari pintu kanan itu mengarahkan si isteri keluar dari kereta(PUAN SILA KELUAR DARI KENDERAAN DANBERGERAK KEARAH KAMI,JANGAN TOLEH KEBELAKANG CEPAT SIKIT)TAPI SI ISTERI DEGIL DIA TOLEH JUGA KEBELAKANG.APABILA DIA TOLEH KEBELAKANG DIA TERNAMPAK SATU MAHLUK YANG BERNAMA JERANGKUNG SEDANG MENJAMAH SUAMI DIA .SI ISTERI PUN BERLARI  KEARAH POLIS DAN TERUS MASUK KEDALAM KERETA POLIS TERSEBUT DAN SEORANG POLIS TELAH MELEPASKAN DUA DAS TEMBAKAN KEARAH JERANGKUNG  DAN KEDUA-DUA POLIS ITU MASUK KEDALM KERETANYA DAN TERUS KE PANGKALAN.PASAL JERANGKUNG TU TAKDE SESIAPA  PUN YANG TAHU APA JADI PADA MAHLUK ITU INILAH MITERI JERANGKUNG

14 comments:

  1. Heard abt this also.. its a true story..

    ReplyDelete
  2. memang betul jadi ek.. mcm dlm citer ape tah aku tgok ritu.. sebijik jalan citer dia

    ReplyDelete
  3. Macam cite kark je daa tngk daa.

    ReplyDelete
  4. btui kaaa,,, hantu leh makan manusia ka?

    ReplyDelete
  5. kunjungi adahantu buat cerita lebih banyak

    ReplyDelete
  6. Eh..boleh ka hantu makan org?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cb dtng kat indon...kl mau tau...

      Delete
  7. x logik lngsung cerita.mcmmana mna kamu tahu yg suaminya brehat kt pokok pastu nampak 4 org bdk kolej lalu dpan dia pastu ada lori bg amaran kt dia.apa?suami dia cerita blik ke apa yg brlaku.hmmm...konpius aku.

    ReplyDelete
  8. Emm.. kalu benda ni tjadi mase thn 1926, mase 2 blum merdeka lg n tanah melayu blum wujud polis lg. Emm.. Tfikir sejenak

    ReplyDelete
  9. sudah la puiiii !!! Aku budak Bentong la... sedap2 molot ko je kata ada org kena makan dgn antu. Bodoh punya orang. Agak2 la nak menipu. Ko tipu org Johor ke Kedah ke boleh la. Nak tipu org Bentong sori la derrrr !!!

    ReplyDelete
  10. Bangang mana ada hantu jin iblis syaitan boleh makan manusia takde dlm nas dan hadis pun. Astaghfirullahalazim.

    ReplyDelete